2013.07.30. 20:49| Szerző: scqwilson

„Az ellentétek ellentéteket szülnek.”

A két pólus

Mostanság egy közelgő aktuális esemény kapcsán foglalkoztam térképészettel, mely tudományágban különös jelentősége van a tájolásnak, az Észak-Dél ellentétnek, a bipolaritásnak. Napjaim is e kettősségben telnek, hullámhegyek-hullámvölgyek folyamatosan váltják egymást, egyszer fent, egyszer lent -- bár az utóbbi időben mintha sikerülne hangulatomat valamilyen szinten tartani, és ritkábban kerülök nagyon mélyre és gyakrabban kerülök az átlagszint fölé. Persze hiba lenne ebből messzemenő következtetéseket levonni, de örülök neki, hogy most így vagyok.

Kettősség állt be a tanításban is: a tegnapi hőség miatt sorra mondták le a tanítványok az időpontokat, így végül tegnap egyetlen órát sem tartottam és haza is tértem viszonylag korán. Bár az időjárás okán számítottam arra, hogy lesznek kiesések, erre azért nem gondoltam. Nem mondhatom, hogy pihenés vonatkozásában kihasználtam ezt a kényszerpihenőt" -- a meleg folyamatos tombolása engem is megakadályozott abban, hogy kissé relaxálni tudjak, aminek képessége egyébként sem rám jellemző.

Az éjjeli frontátvonulás kicsit megtörte a hőséget, de csak időlegesen, én pedig felkészültem a mai napra, amikor bizony a tegnapi napért cserébe nagy hajtás volt, a tegnapiak és a maiak is most érkeztek. Maguk a gyerekek is láthatóan megviseltek, de a jó hangulat adott, és lassacskán vissza-vissza térnek a „régi” kerékvágásba. Kicsit bánom, hogy a nyár ennyire megnehezíti az ő dolgukat, és egy kicsit az enyémet is (szerencsére elég jól bírom a meleget): a Főváros közepén ekkortájt érthető rosszullétek okozta kiesések kicsit felborítják a tanulási menetrendet. Így azt gyakran korrigálni kell annak érdekében, hogy augusztus végén senkivel se legyen olyan gond, hogy nem érintettünk minden szükséges témát, a maga prioritásának szintjén.

Az augusztus közeledik, de alapvetően jól állunk mindenkivel és ha az időjárás is kegyes lesz velünk (amivel a hétvégére előrejelzett újabb kánikula ígérete nem kecsegtet), ismét egy sikeres nyáron lehetünk túl. De addig még sok víz lefolyik majd azon a bizonyos Dunán...

Címkék: kat:Személyes  |   |  komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scqwilson.blog.hu/api/trackback/id/tr745434194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása